آشپزی

راتاتویی نیکوز

راتاتویی نیکوز

Ratatouille Nicoise یک خورش سبزیجات فرانسوی کلاسیک ساده است که به طور سنتی با سبزیجات تازه رسیده و اواخر تابستان درست می شود. این یک غذای جانبی مفید برای سرو با مرغ یا گوشت کبابی به خصوص گوشت بره است. می توانید آن را به عنوان غذای اصلی گیاهی یا وگان روی برنج ساده، کوسکوس یا به سادگی مخلوط با پاستا سرو کنید.

Ratatouille is served  in a small dish
<strong><em>راتاتوی نیکوز<em><strong>
پرش به:

بادمجان، کدو سبز، فلفل، سیر، پیاز و گوجه فرنگی سبزیجاتی هستند که معمولاً برای راتاتوئی فرانسوی نیکویز اصیل استفاده می‌شود، اگرچه فهرست مواد تشکیل دهنده و تکنیک‌های پخت ممکن است از دستور غذا به دستور دیگر متفاوت باشد.

A portion of Ratatouille on a plate garnished with parsley leaves
راتاتویی نیکوز 13

راتاتویی از چه ساخته شده است؟

راتاتوی یک خورش سبزیجات فرانسوی/مدیترانه‌ای است که به طور سنتی با سبزیجات اواخر تابستان مانند بادمجان (بادمجان)، گوجه‌فرنگی، کدو سبز (کدو سبز)، فلفل، پیاز و سیر تهیه می‌شود.

این غذای راتاتویی وگان و بدون گلوتن معمولاً با رب گوجه فرنگی، آویشن، ریحان و فلفل تازه آسیاب شده طعم‌دار می‌شود. مانند Saksuka (مز سبزیجات ترکی)، اغلب به عنوان یک غذای جانبی در نظر گرفته می شود. با این حال، من دوست دارم آن را به صورت لیوانی سرو کنم بلغور پیلاوی (بلغور پلو ترکی).

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • می‌توانید این غذای سالم وگان را از قبل درست کنید و در دمای اتاق سرو کنید یا کمی آن را روی حرارت ملایم گرم کنید.
  • این دستور غذای راتاتویی راهی عالی برای تبدیل “سبزیجات نه چندان محبوب” به یک غذای هیجان انگیز است.
  • می توانید باقیمانده ها را تا 5 روز در یخچال یا تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.
  • مواد باقی مانده به عنوان رویه پیتزا یا پاستا عالی هستند.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Vegetables are cut in cubes for Ratatouille niçoise
راتاتویی نیکوز 14
  • روغن زیتون – از چند قاشق روغن زیتون به اندازه کافی برای تفت دادن سبزیجات استفاده کنید. بادمجان ها روغن زیادی جذب می کنند پس در تفت دادن مراقب باشید و زیاد روغن اضافه نکنید. از چند قطره آب برای کمک به پخت بادمجان ها استفاده کنید.
  • بادمجان – هنگام خرید بادمجان های کمی سفت اما نه سفت انتخاب کنید. پختن آنها نسبت به سایر سبزیجات بیشتر طول می کشد. عجله نکنید و آن را کم نپزید و برای کمک به فرآیند پخت از یک قطره آب استفاده کنید.
  • کدو – می توانید از هر نوع کدو سبزی استفاده کنید تا زمانی که تازه و سفت باشد.
  • فلفل– از فلفل های تازه مورد علاقه خود با رنگ های مختلف استفاده کنید.
  • پیاز قرمز – آنها طعم تندتری نسبت به پیازهای معمولی دارند. مقداری رنگ ارغوانی هم به این خورش سبزی رنگارنگ اضافه می کنند.
  • گوجه فرنگی – اگر می توانید از گوجه فرنگی قرمز و آبدار تابستانی استفاده کنید یا در فصل زمستان از گوجه فرنگی کنسرو شده استفاده کنید.
  • آویشن – این یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی است که در آشپزی مدیترانه ای استفاده می شود. می توانید به جای آن از رزماری یا پونه کوهی استفاده کنید.

چگونه راتاتویی درست کنیم؟

تهیه این خورش سبزیجات مدیترانه ای سنتی نسبتاً آسان است. برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

سبزیجات خود را آماده کنید

ابتدا سبزی ها را به مربع های 2 سانتی متری برش دهید، نه خیلی بزرگ، نه خیلی کوچک. ما می خواهیم آنها ذوب شوند، اما همچنین بتوانیم هر سبزی را در ظرف نهایی تشخیص دهیم.

Vegetables are cut in cubes for Ratatouille niçoise
راتاتویی نیکوز 15

سبزیجات را تفت دهید

هر سبزی را قبل از افزودن به سس گوجه‌فرنگی و پیاز، جداگانه با روغن زیتون تفت دهید. پختن سبزیجات به طور جداگانه تضمین می کند که هر کدام دقیقاً طعم خود را خواهند داد. یک ووک یا تابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. بادمجان ها را به تابه اضافه کنید و به مدت 5 تا 6 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند و شروع به قهوه ای شدن کنند.

Sautéing the aubergines with olive oil in a wok
راتاتویی نیکوز 16

روی بشقاب بردارید و کنار بگذارید. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همان ماهیتابه اضافه کنید، کدوها را اضافه کنید و ۴ تا ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. به همراه بادمجان ها در بشقاب بریزید و کنار بگذارید.

Sautéing the courgettes in a wok
راتاتویی نیکوز 17

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همان ماهیتابه اضافه کنید و فلفل ها را به مدت 4 تا 5 دقیقه تفت دهید تا کمی بپزند. به همراه بادمجان ها و کدوها در بشقاب بریزید و کنار بگذارید.

Sautéing the peppers in a wok
راتاتویی نیکوز 18

سس گوجه فرنگی

را آماده کنید

برای سس گوجه فرنگی، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون باقی مانده را به تابه اضافه کنید. پیاز، سیر و آویشن را با هم به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.

Sautéing the onions, garlic and thyme with olive oil
راتاتویی نیکوز 19

رب گوجه‌فرنگی را هم بزنید سپس گوجه‌فرنگی‌های خرد شده، نمک، فلفل و شکر را اضافه کنید. 10-15 دقیقه بپزید تا گوجه فرنگی نرم شود. اگر از گوجه فرنگی های آبدار و به خوبی رسیده استفاده می کنید، نیازی به استفاده از رب گوجه فرنگی برای این دستور ندارید.

The tomatoes and tomato paste are added to the sautéed onions
راتاتویی نیکوز 20

سبزیجات را در سس گوجه فرنگی بپزید

بادمجان ها، کدو سبز و فلفل را به تابه اضافه کنید و با سس گوجه فرنگی مخلوط کنید. به آرامی به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که قوام یکدست و خامه ای پیدا کند بجوشانید.

The vegetables are cooking in tomato sauce until soft
راتاتویی نیکوز 21

اگر می‌خواهید سبزیجات ترد شوند، زمان پخت را کاهش دهید. چاشنی را بررسی کنید، در صورت لزوم نمک بیشتری اضافه کنید و قبل از سرو با جعفری یا ریحان خرد شده تزئین کنید.

vegetables are cooked until soft
راتاتویی نیکوز 22

نکات برتر از سرآشپز

  • برخی از بادمجان ها طعم تلخی دارند. برای جلوگیری از آن، بادمجان های خود را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه برش دهید و بعد نیم ساعت در آب نمک بگذارید، آب آن را خالی کنید و سپس قبل از پخت کاملا خشک کنید.
  • قبل از سرو، اجازه دهید راتاتویی یک ساعت استراحت کند تا طعم ها به خوبی جا بیفتند و عمیق تر شوند. نگران گرم کردن آن قبل از سرو نباشید، راتاتویی وقتی گرم سرو شود نیز عالی است.

سؤالات متداول دستور غذا

آیا باید پوست بادمجان را برای راتاتویی جدا کنید؟

این کاملا به شما بستگی دارد که بخواهید آنها را پوست بگیرید یا پوست را بگذارید، اما من شخصاً ترجیح می‌دهم پوست بادمجان‌ها را به‌صورت گورخری مانند زمانی که می‌سازم، پوست کندن کوفته بادمجانی (کبابی اسلامی) یا موساکای یونانی.

چه چیزی این فرانسوی را می سازد خورش سبزیجات خاص؟

راتاتوی یک غذای سالم و در عین حال خوش طعم مدیترانه ای است که سبزیجات خسته کننده را به یک وعده غذایی مفرح/مفید تبدیل می کند. این غذا بدون گلوتن و وگان/گیاهخوار است، اما یک غذای جانبی رضایت بخش برای دوستداران گوشت مانند من است!

برای سایر دستور العمل های فرانسوی کلاسیک خوشمزه، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این غذای سالم و خوشمزه فرانسوی راتاتویی به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ? 

خوشحالی! / افیه اولسون!

serve it warm or at room temperature

راتاتوی نیکوا

آیلا کلولی

Ratatouille Niçoise یک خورش سبزیجات خوشمزه فرانسوی است که به طور سنتی با سبزیجاتی که در اواخر تابستان و به خوبی رسیده تهیه می شود.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان آشپزی 40 دقیقه

زمان کل 50 دقیقه

کورس کورس اصلی، غذای جانبی

آشپزی فرانسوی، مدیترانه ای

سرویس ها 4 افراد

کالری 190 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

  • یک ووک یا تابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید.

  • بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و به مدت 5 تا 6 دقیقه تفت دهید. تا زمانی که نرم شود و شروع به قهوه ای شدن کند. در بشقاب بردارید و کنار بگذارید.

  • یک قاشق غذاخوری دیگر روغن زیتون را به همان ماهیتابه اضافه کنید و فلفل ها را به مدت 5 تا 6 دقیقه تفت دهید تا کمی بپزند. به همراه بادمجان ها و کدوها در بشقاب بریزید و کنار بگذارید.

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را به تابه اضافه کنید و پیاز، سیر و آویشن را با هم به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.

  • رب گوجه فرنگی را هم زده سپس گوجه فرنگی خرد شده، نمک، فلفل و شکر را اضافه کنید و تفت دهید 5 دقیقه تا زمانی که گوجه فرنگی ها نرم شوند.

  • ادویه را بررسی کنید، در صورت لزوم نمک بیشتری اضافه کنید و قبل از سرو جعفری یا ریحان خرد شده را اضافه کنید.

یادداشت

  • می توانید باقیمانده ها را تا 5 روز در یخچال یا تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.
  • برخی از بادمجان ها طعم تلخی دارند. برای جلوگیری از آن، بادمجان ها را پوست کنده و به اندازه دلخواه برش دهید و بعد نیم ساعت در آب نمک بگذارید، آب آن را خالی کرده و سپس قبل از پخت کاملا خشک کنید.
  • قبل از سرو، اجازه دهید راتاتویی یک ساعت استراحت کند تا طعم ها به خوبی جا بیفتند و عمیق تر شوند. نگران گرم کردن آن قبل از سرو نباشید، راتاتوی نیز وقتی گرم سرو شود عالی است.
  • این غذا بدون گلوتن و گیاهی/گیاهخواری است، اما همچنین یک غذای جانبی رضایت بخش برای دوستداران گوشت مانند من است!
  • از چند قطره آب برای کمک به پختن بادمجان ها استفاده کنید.

تغذیه

کالری: 190کیلو کالری کربوهیدرات: 21gپروتئین: 4gچربی: 11g چربی اشباع شده: 2gچربی غیراشباع چندگانه: 1gچربی تک غیراشباع: 8gسدیم: 629میلی گرمپتاسیم: 878میلی گرمفیبر: 8g قند: 13 gVitamin A: 2963IU Vitamin C: 128mgCalcium: 48mg Iron: 1 mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

حتما بخوانید : کورو فاصلیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا